![]() |
Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
OFERTA EDUCATIONALA
AN SCOLAR 2011-2012
SCOALA cu clasele I-VIII NR.32
“Alexandru Macedonski”
Craiova
Scoala cu clasele I-VIII Nr.32 “Alexandru
Macedonski” este situata pe strada Castanilor Nr.4.
Patrimoniul unitatii se compune dintr-un
corp de scoala (6600 mp suprafata desfasurata) si terenul aferent acesteia, in
suprafata de 12.660 mp.
In cei 36 de ani de existenta,
scoala noastra s-a afirmat ca o unitate de invatamant puternica,cu o
populatie scolara stabila. In ultimii 15 ani suntem cotati ca o scoala moderna,
cu o baza didactico-materiala buna si cu rezultate remarcabile. Multi dintre
absolventii nostri sunt in prezent elevi ai unor licee de seama craiovene sau
ingineri, medici, arheologi, profesori, cetateni de onoare ai urbei noastre .
Continuam o istorie inceputa in
1975 si cladita pe munca si idealurile mai multor generatii de dascali si
elevi.
Traditia si calitatea
au fost si vor ramane emblema noastra.
Oferim o educatie
atotcuprinzatoare, tuturor celor care o solicita, fara discriminari rasiale,
religioase, de sex etc.
Activitatea de
instruire si educatie are in vedere respectarea principiilor Declaratiei
Universale a Drepturilor Omului si ale Conventiei cu privire
Asiguram sprijin si
indrumare pentru fiecare elev.
Pentru noi, copilul
dumneavoastra reprezinta o individualitate si o personalitate in devenire a
carei evolutie o urmarim, o dezvoltam si o monitorizam si dupa absolvire. In
acest sens, politica noastra scolara se sprijina pe un parteneriat real in
educatie cu parintii si cu comunitatea locala.
Oferim consiliere nu
numai elevilor, ci si dumneavoastra, parintilor!
Reprezentantii
parintilor sunt cooptati in luarea deciziilor in scoala.
Curriculmul local se
elaboreaza in fiecare an prin consultarea elevilor, a parintilor, in functie de
resursele umane si materiale de care dispune unitatea si printr-o analiza
atenta a caracteristicilor economice si sociale ale comunitatii locale.
Scoala foloseste
serviciile oferite de comunitatea locala in special pentru informarea elevilor
cu privire la oportunitatile care li se ofera pe plan local in plan
profesional.
Oferim o educatie diferentiata, individualizata
care sa stimuleze atat elevii capabili de performanta, cat si pe cei care
intampina dificultati la invatatura .
Scopul organizatiei
noastre este de a oferi o alternativa educationala adecvata unei societati
bazate pe libertati individuale, economice, de piata competitiva a valorilor, compatibila cu
structurile si performantele acceptate in spatiul european .
Daca va intereseaza
oferta noastra educationala va oferim, in continuare, informatii in legatura cu
resursele materiale si umane de care dispunem, indicatorii de performanta,
planul de scolarizare si oferta curriculara si extracurriculara pentru anul
scolar 2011– 2012 .
Functionam cu 22 sali de clasa, 3
laboratoare (fizica, chimie, biologie), 6 cabinete (informatica, logopedie,
muzica, consiliere, geografie, istorie),
3 sali de sport, biblioteca, cabinet
medical.
Baza
didactico-materiala a scolii corespunde standardelor desfasurarii unui
invatamant modern si cuprinde mijloace de invatamant si materiale didactice
necesare desfasurarii orelor de laboratoare .
Dispunem de o retea
de calculatoare performante conectate
In anul scolar 2007-2008 am dat in folosinta o
sala de sport construita la standarde europene.
Avem biblioteca
scolara cu aproape 14710 de volume in care veti gasi operele autorilor studiati
prin programele scolare, volume necesare pregatirii curente si in vederea
sustinerii examenului final, dar si beletristica romana si universala,
enciclopedii, carti de calatorie, culegeri etc.
Resursele financiare
sunt: bugetul de stat (cheltuieli de personal), bugetul local (cheltuieli
curente, drepturi cu caracter social potrivit legii), venituri extrabugetare
(chirii, contributia Comitetului de parinti).
Baza de date a scolii cuprinde:
legi, ordine, ordonante, circulare, dispozitii emise de M.Ed.C. si alte organe
abilitate care pot fi studiate la biblioteca scolii, precum si in sala de
documente special amenajata sau in baza de date computerizata.
Colectivul de cadre didactice si
elevi este unit, integrarea noilor veniti se realizeaza in scurt timp si cu
maxima eficienta .
Promovabilitatea elevilor este
buna (in anul scolar anterior a fost de 99,42% la ciclul primar si 98,55% la
cel gimnazial), iar peste 96 % dintre ei au medii generale peste 7. Ponderea
elevilor cu nota scazuta la purtare este sub 4%.
Toate acestea pun in
evidenta efortul cadrelor didactice si o mare responsabilitate in ceea ce
priveste actul educational .
Planul
de scolarizare pentru anul scolar 2011– 2012 se regaseste in Anexa
Oferta
educationala este structurata pe doua mari domenii: curricular si
extracurricular .
Oferta curriculara este centrata
pe curriculum fara a se reduce la acesta. Conform principiului descentralizarii
curriculare, prin C.D.S. (ore de aprofundare, extindere sau optionale: derivate
dintr-o disciplina studiata, optional ca
alta disciplina sau integrat), scoala are posibilitatea de a decide asupra unei
proportii de 20 – 25 % din programul scolar al elevilor .
Oferta noastra este fundamentata
pe misiunea unitatii scolare, pe tintele strategice ale dezvoltarii acesteia,
pe politicile si strategiile de reforma existente la nivel national si local.
-
stimularea spiritului competitiv in randul elevilor si cadrelor
didactice prin acordarea de premii, distinctii;
-
cuprinderea intr-o
treapta superioara de invatamant a tuturor absolventilor ;
-
cresterea procentului de promovabilitate si a
rezultatelor bune si foarte bune la evaluarea nationala si la admiterea la
liceu ;
-
obtinerea unor rezultate foarte bune la concursurile
scolare.
OFERTA CURRICULARA
·
Obiective generale
1.
Sa asigure elevilor, corespunzator nivelului de
scolaritate, cunostinte, capacitati, abilitati si aptitudini, cu care sa poata
promova in urmatoarele trepte de parcursuri curriculare sau sa practice o
activitate utila si sa-l ajute in autoinstruire .
2.
Sa asigure tineretului scolar o dezvoltare armonioasa
prin educatie igienico-sanitara, intelectuala, moral-civica, corespunzatoare
varstei, intereselor si idealului fiecarui elev.
3.
Sa determine conturarea unui profil uman complex, capabil
sa se adapteze la dinamica societatii democratice bazate pe economia de piata,
caracterizat prin a fi un bun cetatean, deschis si adaptabil la nou, dinamic,
capabil sa ia decizii juste, sa actioneze rapid si eficient, sa fie solidar cu
semenii in cauze nobile .
4. Aplicarea corecta a Planului de invatamant ce contine :
-
trunchi comun – discipline si numar de ore obilgatorii
-
curriculum la decizia scolii, ce permite
asigurarea parcursurilor individuale ale elevilor potrivit intereselor si aptitudinilor.
A. INVATAMANT PRIMAR
·
Obiective specifice :
-
Sa raspunda optim cerintelor cetatenilor din circumscriptia scolara de scolarizare a copiilor la acest nivel;
-
Sa puna bazele formarii personalitatii prin insusirea
cunostintelor elementare si deprinderilor de citit-scris-socotit, prin
exprimarea corecta orala si scrisa a
notiunilor stiintifice, prin cultivarea interesului fata de valorile morale ;
-
Sa stimuleze potentialul creator al elevilor, intuitia si
imaginatia
-
Sa puna bazele MOTIVATIEI PENTRU INVATARE, a unui stil de
munca eficient, care sa-i asigure succesul scolar, accederea in treptele
urmatoare de invatamant.
OFERTA CURRICULARA – CLASELE I – IV
Confrorm
Planului cadru elaborat de M.Ed.C., clasele I-IV trebuie sa aiba minim o ora
optionala . Pentru anul scolar 2011 – 2012 elevii, parintii impreuna cu
invatatorul clasei, din lista pusa la dispozitie de catre scoala, pot opta
pentru urmatoarele optionale:
1.
·
Obiective de referinta :
-
dobandirea unor deprinderi comunicationale, de dezvoltare
a gandirii si creativitatii;
-
dezvoltarea capacitatii de a recepta mesajul oral si scris si
de a comunica cat mai usor;
-
clasele I-IV-Comunicarea in situatii concrete
-Traistuta fermecata
- Folclorul copiilor
-Traista cu povesti
-Literatura pentru copii
-Cartea, prietena mea;
Sa scriem corect
2.
·
Obiective de referinta :
-
imbogatirea si consolidarea
cunostintelor de matematica
-
dezvoltarea spiritului de observatie
-
formarea si dezvoltarea
la elevi a priceperilor si deprinderilor practice de lucru
-
clasele I-IV-Micii ecologisti, Intelepciunea mea e jocul,
Matematica distractiva;
3.
·
Obiective de referinta
-
perceperea , observarea si descrierea unor
componente ale calculatorului;
-
clasaI-
-
clasa
a IV-a – “Micul gospodar”.
-
4.OPTIONAL
-
clasele I-IV - Educatie rutiera
-
clasele I-IV - Educatie sanitara
-
clasele I-IV - "Prietenul meu, calculatorul"
-
clasa a II-a - "Sa fim prevazatori"
B.INVATAMANT GIMNAZIAL
·
Obiective specifice :
-
Sa raspunda in conditii optime cerintelor din
circumscriptia scolara cu privire la scolarizarea copiilor la nivel gimnazial
in concordanta cu scopurile individuale , solicitarile comunitatii si noilor
schimbari ;
-
Sa asigure un nivel de cunostinte , capacitati
intelectuale, abilitati si atitudini, precum si consilierea necesara in vederea
accederii cu succes in invatamantul postgimnazial in conformitate cu
aptitudinile, interesele, potentialul fizic si intelectual ale fiecarui tanar
si cu cerintele comunitatii locale;
-
Sa asigure intelegerea si utilizarea adecvata
a diverselor tehnologii , inclusiv a echipamentelor
informatice .
OFERTA CURRICULARA – CLASELE
V-VIII
Conform planului
cadru elaborat de M.Ed.C, clasele V-VIII, trebuie sa aiba
minim 1 ora optionala . Pentru anul
scolar 2007 – 2008 elevii, parintii impreuna cu dirigintii si profesorii
de specialitate, din lista pusa la dispozitie de catre scoala pot opta pentru urmatoarele
discipline optionale:
1.
·
Obiective de referinta :
-
dezvoltarea capacitatii de a intelege, crea, dezvolta,
conversa, rezuma ;
-
dobandirea si dezvoltarea capacitatii de comunicare ;
-
clasele VI-
-
clasele
-
clasele V-VIII - "Ce citim, cum citim, de ce
citim?"
2.
·
Obiective de referinta
-
imbogatirea si consolidarea cunostintelor de matematica,
fizica, chimie, biologie , realizarea interdisciplinaritatii;
-
dezvoltarea imaginatiei si a deprinderilor practice
-
clasa a V-a -“Plante ornamentale”, “Varia mathematica”,
"Prietenul meu, calculatorul", "Aplicatiile matematicii si
performanta scolara",
"Caleidoscop matematic"
-
clasa a VI-a - “Educatia sanitara”
“Micii
fizicieni”, “Varia mathematica”, "Aplicatiile matematicii si performanta
scolara", "Prietenul meu, calculatorul"
-
clasa a
“Oglindiri din viata animalelor “ , “Varia
mathematica", "Aplicatiile matematicii si performanta scolara"
-
clasa a VIII-a - “Complemente de algebra si geometrie”,
“Aplicatiile matematicii si performantele scolare
“
“Varia mathematica “
3.
·
Obiective de referinta
-
sa identifice si sa foloseasca termenii adecvati analizei
unui fapt, a unui proces istoric sau geografic;
-
sa compare situatii istorice diferite , utilizand mai
multe tipuri de harti;
-
sa identifice corect localizarea unor fenomene;
-
sa
utilizeze proceduri minime de investigatie (observarea, analiza datelor, analiza hartilor, etc.);
-
clasa a VI-a - “Curiozitati geografice”
“Luminile Europei”
-
clasa a
“Hazarde naturale”
-
clasa a
4.
-
muzica vocala - clasele V-VIII;
-
design - clasa a VIII-a
- Compozitii de elemente grafice-clasa a
5.
·
Obiective de referinta :
-
participarea activa la jocuri si concursuri sportive, la
nivelul scolii si judetului;
-
atragerea elevilor pentru performanta – dans aerobic;
-
Clasele V-VIII - “Gimnastica aerobica”
-
clasele V-VIII -
“Jocuri sportive (hanbal, sah, volei, fotbal)
-
6.
·
Obiective de referinta
- formarea
unor priceperi si deprinderi practice
- intelegerea
implicatiilor dezvoltarii tehnicii asupra mediului
- clasele
V-VIII - "Micul gospodar", "Maini indemanatice",
"S.O.S. natura!"
"Natura, prietena noastra", Educatie pentru mediu, Istoria
transporturilor, Prietenul meu, calculatorul.
Finalitatile invatamantului gimnazial
-
Toti elevii sa dispuna de un standard de
educatie corespunzator varstei, societatii democratice si valorilor morale.
-
Sa dispuna de capacitati de comunicare
eficienta folosind limba romana, limbile straine insusite, limbajul informatic
si artistic.
-
Sa puna in evidenta atitudini pozitive in
raport cu mediul social si cel natural, trecutul istoric, sa dovedeasca spirit
de solidaritate, toleranta, responsabilitate, sensibilitate umana.
-
Sa se poata autoevalua si sa exprime o optiune
in vederea alegerii carierei in raport cu potentialul si aspiratiile proprii,
cu cerintele comunitatii
Strategiile
educationale folosite in activitatile extracurriculare inlesnesc un nivel inalt
de implicare a elevilor, ceea ce reprezinta o contributie pozitiva la
dezvoltarea lor personala.
Activitatile
se desfasoara dupa un plan unic, intocmit la nivel de scoala, care urmareste
cultivarea la elevi a acelor valori si atitudini benefice pentru societate si
integrarea lor in societate: sa se poarte civilizat, sa se raporteze unul la
celalalt ca membri egali ai comunitatii, sa-si asume responsabilitati in ceea
ce priveste colaborarea cu ceilalti colegi, sa se ghideze dupa un cod etic care
are in vedere propriile lor drepturi precum si drepturile celorlalti .
Organizam
activitati pe cercuri tematice, vizite la muzee, vizionari de spectacole,
excursii, programe artistice, festivitati dedicate unor zile importante (24
Ianuarie, 1 Decembrie, 1 Martie, 8 Martie, 1 Iunie, etc.), competitii si
intreceri sportive, concursuri pe diferite teme (cultura generala, istorie,
literatura, geografie, educatie rutiera, educatie sanitara, protectie civila
etc.), precum si concursuri de creatie.
Avem
elevi cu talente deosebite (matematica, poezie, muzica, sport) laureati ai
concursurilor scolare, care activeaza in cadrul scolii in cercuri la Palatul
Copiilor sau cluburi sportive .
In vederea sustinerii evaluarii nationale, scoala noastra va
creeaza urmatoarele facilitati :
-
meditatii
si consultatii la toate disciplinele de examen;
-
punerea la
dispozitia elevilor a ghidurilor cu subiecte, aparute la nivel local si
national;
-
informarea
parintilor asupra rezultatelor obtinute la simulari;
-
prezentarea
ofertelor educationale ale liceelor ;
-
Orientare scolara si profesionala prin
cabinetul de consiliere si orientare scolara;
-
lectorate
cu parintii, sedinte;
-
informarea la timp asupra Metodologiei de
organizare a evaluarii nationale si admiterii in liceu;
-
o buna colaborare cu conducerile liceelor din zona .
Nota :
Pentru informatii suplimentare va puteti adresa la secretariatul scolii,
zilnic, intre orele 8,00 – 19,00 sau la telefon, (0351)412050.
VA
ASTEPTAM !