bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

 

OFERTA EDUCATIONALA

AN SCOLAR 2011-2012

 

 

SCOALA cu clasele I-VIII  NR.32

“Alexandru Macedonski”

Craiova

 

 

 

Scoala cu clasele I-VIII Nr.32 “Alexandru Macedonski” este situata pe strada Castanilor Nr.4.

Patrimoniul unitatii se compune dintr-un corp de scoala (6600 mp suprafata desfasurata) si terenul aferent acesteia, in suprafata de 12.660 mp.

In cei 36 de ani de existenta, scoala noastra s-a afirmat ca o unitate de invatamant puternica,cu o populatie scolara stabila. In ultimii 15 ani suntem cotati ca o scoala moderna, cu o baza didactico-materiala buna si cu rezultate remarcabile. Multi dintre absolventii nostri sunt in prezent elevi ai unor licee de seama craiovene sau ingineri, medici, arheologi, profesori, cetateni de onoare ai urbei noastre .

Continuam o istorie inceputa in 1975 si cladita pe munca si idealurile mai multor generatii de dascali si elevi.

 

Traditia si calitatea au fost si vor ramane emblema noastra.

Oferim o educatie atotcuprinzatoare, tuturor celor care o solicita, fara discriminari rasiale, religioase, de sex etc.

Activitatea de instruire si educatie are in vedere respectarea principiilor Declaratiei Universale a Drepturilor Omului si ale Conventiei cu privire la Drepturile Copilului.

 

Asiguram sprijin si indrumare pentru fiecare elev.

Pentru noi, copilul dumneavoastra reprezinta o individualitate si o personalitate in devenire a carei evolutie o urmarim, o dezvoltam si o monitorizam si dupa absolvire. In acest sens, politica noastra scolara se sprijina pe un parteneriat real in educatie cu parintii si cu comunitatea locala.

 

Oferim consiliere nu numai elevilor, ci si dumneavoastra, parintilor!

Reprezentantii parintilor sunt cooptati in luarea deciziilor in scoala.

Curriculmul local se elaboreaza in fiecare an prin consultarea elevilor, a parintilor, in functie de resursele umane si materiale de care dispune unitatea si printr-o analiza atenta a caracteristicilor economice si sociale ale comunitatii locale.

Scoala foloseste serviciile oferite de comunitatea locala in special pentru informarea elevilor cu privire la oportunitatile care li se ofera pe plan local in plan profesional.

 

Oferim o educatie diferentiata, individualizata care sa stimuleze atat elevii capabili de performanta, cat si pe cei care intampina dificultati la invatatura .

Scopul organizatiei noastre este de a oferi o alternativa educationala adecvata unei societati bazate pe libertati individuale, economice, de piata  competitiva a valorilor, compatibila cu structurile si performantele acceptate in spatiul european .

Daca va intereseaza oferta noastra educationala va oferim, in continuare, informatii in legatura cu resursele materiale si umane de care dispunem, indicatorii de performanta, planul de scolarizare si oferta curriculara si extracurriculara pentru anul scolar 2011– 2012 .

 

RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE

 

Functionam cu 22 sali de clasa, 3 laboratoare (fizica, chimie, biologie), 6 cabinete (informatica, logopedie, muzica, consiliere, geografie, istorie),  3 sali de sport,  biblioteca, cabinet medical.

Baza didactico-materiala a scolii corespunde standardelor desfasurarii unui invatamant modern si cuprinde mijloace de invatamant si materiale didactice necesare desfasurarii orelor de laboratoare .

Dispunem de o retea de calculatoare performante conectate la Internet,  3 imprimante, copiator, fax, 3 televizoare, 2 aparate video, casetofoane, sckanner, reportofon folosite atat in activitatile curriculare cat si extracurriculare.

In  anul scolar 2007-2008 am dat in folosinta o sala de sport construita la standarde europene.

Avem biblioteca scolara cu aproape 14710 de volume in care veti gasi operele autorilor studiati prin programele scolare, volume necesare pregatirii curente si in vederea sustinerii examenului final, dar si beletristica romana si universala, enciclopedii, carti de calatorie, culegeri etc.

Resursele financiare sunt: bugetul de stat (cheltuieli de personal), bugetul local (cheltuieli curente, drepturi cu caracter social potrivit legii), venituri extrabugetare (chirii, contributia Comitetului de parinti).

 

RESURSE INFORMATIONALE

 

Baza de date a scolii cuprinde: legi, ordine, ordonante, circulare, dispozitii emise de M.Ed.C. si alte organe abilitate care pot fi studiate la biblioteca scolii, precum si in sala de documente special amenajata sau in baza de date computerizata.

 

RESURSE UMANE

 

Corpul profesoral se compune din 61 de  cadre didactice, in majoritate titulari  cu gradul I sau II, dascali de o inalta tinuta morala si profesionala si cu o bogata experienta in conducerea colectivelor de elevi .

 

 

Alegeti scoala noastra si nu veti regreta !

 

          Colectivul de cadre didactice si elevi este unit, integrarea noilor veniti se realizeaza in scurt timp si cu maxima eficienta .

Promovabilitatea elevilor este buna (in anul scolar anterior a fost de 99,42% la ciclul primar si 98,55% la cel gimnazial), iar peste 96 % dintre ei au medii generale peste 7. Ponderea elevilor cu nota scazuta la purtare este sub 4%.

            Toate acestea pun in evidenta efortul cadrelor didactice si o mare responsabilitate in ceea ce priveste actul educational .

            Planul de scolarizare pentru anul scolar 2011– 2012 se regaseste in Anexa 1 a ofertei noastre .

            Oferta educationala este structurata pe doua mari domenii: curricular si extracurricular .

Oferta curriculara este centrata pe curriculum fara a se reduce la acesta. Conform principiului descentralizarii curriculare, prin C.D.S. (ore de aprofundare, extindere sau optionale: derivate dintr-o disciplina studiata,  optional ca alta disciplina sau integrat), scoala are posibilitatea de a decide asupra unei proportii de 20 – 25 % din programul scolar al elevilor .

Oferta noastra este fundamentata pe misiunea unitatii scolare, pe tintele strategice ale dezvoltarii acesteia, pe politicile si strategiile de reforma existente la nivel national si local.

 

INDICATORI DE PERFORMANTA

 

-         stimularea spiritului competitiv in randul elevilor si cadrelor didactice prin acordarea de premii, distinctii;

-         cuprinderea intr-o treapta superioara de invatamant a tuturor absolventilor ;

-         cresterea procentului de promovabilitate si a rezultatelor bune si foarte bune la evaluarea nationala si la admiterea la liceu ;

-         obtinerea unor rezultate foarte bune la concursurile scolare.

 

OFERTA CURRICULARA

 

·        Obiective generale

1.      Sa asigure elevilor, corespunzator nivelului de scolaritate, cunostinte, capacitati, abilitati si aptitudini, cu care sa poata promova in urmatoarele trepte de parcursuri curriculare sau sa practice o activitate utila si sa-l ajute in autoinstruire .

2.      Sa asigure tineretului scolar o dezvoltare armonioasa prin educatie igienico-sanitara, intelectuala, moral-civica, corespunzatoare varstei, intereselor si idealului fiecarui elev.

3.      Sa determine conturarea unui profil uman complex, capabil sa se adapteze la dinamica societatii democratice bazate pe economia de piata, caracterizat prin a fi un bun cetatean, deschis si adaptabil la nou, dinamic, capabil sa ia decizii juste, sa actioneze rapid si eficient, sa fie solidar cu semenii in cauze nobile .

4.      Aplicarea corecta a Planului de invatamant ce contine :

-         trunchi comun – discipline si numar de ore obilgatorii

-         curriculum la decizia scolii, ce permite asigurarea parcursurilor individuale ale elevilor potrivit intereselor si aptitudinilor.

 

 

A.   INVATAMANT PRIMAR

 

·        Obiective specifice :

-         Sa raspunda optim cerintelor cetatenilor din circumscriptia scolara de scolarizare a copiilor la acest nivel;

-         Sa puna bazele formarii personalitatii prin insusirea cunostintelor elementare si deprinderilor de citit-scris-socotit, prin exprimarea corecta orala si scrisa  a notiunilor stiintifice, prin cultivarea interesului fata de valorile morale ;

-         Sa stimuleze potentialul creator al elevilor, intuitia si imaginatia

-         Sa puna bazele MOTIVATIEI PENTRU INVATARE, a unui stil de munca eficient, care sa-i asigure succesul scolar, accederea in treptele urmatoare de invatamant.

 

OFERTA CURRICULARA – CLASELE I – IV

 

            Confrorm Planului cadru elaborat de M.Ed.C., clasele I-IV trebuie sa aiba minim o ora optionala . Pentru anul scolar 2011 – 2012 elevii, parintii impreuna cu invatatorul clasei, din lista pusa la dispozitie de catre scoala, pot opta pentru urmatoarele optionale:

 

 

1. ARIA CURRICULARA - LIMBA SI COMUNICARE

·        Obiective de referinta :

-         dobandirea unor deprinderi comunicationale, de dezvoltare a gandirii si creativitatii;

-         dezvoltarea capacitatii de a recepta mesajul oral si scris si de a comunica cat mai usor;

-         clasele I-IV-Comunicarea in situatii concrete

                       -Traistuta fermecata

                       - Folclorul copiilor

                       -Traista cu povesti

                       -Literatura pentru copii

                       -Cartea, prietena mea; Sa scriem corect

2.ARIA CURRICULARA - MATEMATICA SI STIINTE

·        Obiective de referinta :

-         imbogatirea si consolidarea cunostintelor de matematica

-         dezvoltarea spiritului de observatie

-         formarea si dezvoltarea la elevi a priceperilor si deprinderilor practice de lucru

-         clasele I-IV-Micii ecologisti, Intelepciunea mea e jocul, Matematica distractiva;

 

3.ARIA CURRICULARA – TEHNOLOGII

·        Obiective de referinta

-         perceperea , observarea si descrierea unor componente ale calculatorului;

-         clasaI-III –“Micul gospodar

-         clasa a IV-a – “Micul gospodar”.

-          

 

4.OPTIONAL LA NIVELUL MAI MULTOR ARII CURRICULARE

-         clasele I-IV - Educatie rutiera

-         clasele I-IV - Educatie sanitara

-         clasele I-IV - "Prietenul meu, calculatorul"

-         clasa a II-a - "Sa fim prevazatori"

 

 

B.INVATAMANT GIMNAZIAL

 

·        Obiective specifice :

-         Sa raspunda in conditii optime cerintelor din circumscriptia scolara cu privire la scolarizarea copiilor la nivel gimnazial in concordanta cu scopurile individuale , solicitarile comunitatii si noilor schimbari ;

-         Sa asigure un nivel de cunostinte , capacitati intelectuale, abilitati si atitudini, precum si consilierea necesara in vederea accederii cu succes in invatamantul postgimnazial in conformitate cu aptitudinile, interesele, potentialul fizic si intelectual ale fiecarui tanar si cu cerintele comunitatii locale;

-         Sa asigure intelegerea si utilizarea adecvata a diverselor tehnologii , inclusiv a echipamentelor informatice .

 

OFERTA CURRICULARA – CLASELE V-VIII

 

            Conform planului cadru elaborat de M.Ed.C, clasele V-VIII, trebuie sa aiba minim 1 ora optionala . Pentru anul scolar 2007 – 2008 elevii, parintii impreuna cu dirigintii si profesorii de specialitate, din lista pusa la dispozitie de catre scoala pot opta pentru urmatoarele discipline optionale:

 

1.ARIA CURRICULARA – LIMBA SI COMUNICARE

·        Obiective de referinta :

-         dezvoltarea capacitatii de a intelege, crea, dezvolta, conversa, rezuma ;

-         dobandirea si dezvoltarea capacitatii de comunicare ;

-         clasele VI-VII - "Stiluri functionale"

-         clasele VII-VIII - "Analiza pe text"

-         clasele V-VIII - "Ce citim, cum citim, de ce citim?"

 

2.ARIA CURRICULARA – MATEMATICA SI STIINTE

·        Obiective de referinta

-         imbogatirea si consolidarea cunostintelor de matematica, fizica, chimie, biologie , realizarea interdisciplinaritatii;

-         dezvoltarea imaginatiei si a deprinderilor practice

-         clasa a V-a -“Plante ornamentale”, “Varia mathematica”, "Prietenul meu, calculatorul", "Aplicatiile matematicii si performanta scolara",  "Caleidoscop matematic"

-         clasa a VI-a - “Educatia sanitara”

      “Micii fizicieni”, “Varia mathematica”, "Aplicatiile matematicii si performanta scolara", "Prietenul meu, calculatorul"

-         clasa a VII-a -  “Complemente de algebra si geometrie”,

“Oglindiri din viata animalelor “ , “Varia mathematica", "Aplicatiile matematicii si performanta scolara"

-         clasa a VIII-a - “Complemente de algebra si geometrie”,

“Aplicatiile matematicii si performantele scolare “

Varia mathematica

 

3.ARIA CURRICULARA – OM SI SOCIETATE

·        Obiective de referinta

-         sa identifice si sa foloseasca termenii adecvati analizei unui fapt, a unui proces istoric sau geografic;

-         sa compare situatii istorice diferite , utilizand mai multe tipuri de harti;

-         sa identifice corect localizarea unor fenomene;

-         sa utilizeze proceduri minime de investigatie (observarea, analiza datelor, analiza hartilor, etc.);

-         clasa a VI-a - “Curiozitati geografice”

                               Luminile Europei

-         clasa a VII-a - “Monumente si locuri istorice ale patriei”

                                Hazarde naturale

-         clasa a VII-a , a VIII-a - ”Educatia economica

 

4.ARIA CURRICULARA – ARTE

-         muzica vocala - clasele V-VIII;

-         design - clasa a VIII-a

-   Compozitii de elemente grafice-clasa a VII-a

5.ARIA CURRICULARA – ED.FIZICA SI SPORT

·        Obiective de referinta :

-         participarea activa la jocuri si concursuri sportive, la nivelul scolii si judetului;

-         atragerea elevilor pentru performantadans aerobic;

-         Clasele V-VIII -  Gimnastica aerobica

-         clasele V-VIII -  “Jocuri sportive (hanbal, sah, volei, fotbal)

-          

6.ARIA CURRICULARA – TEHNOLOGII

·        Obiective de referinta

-   formarea unor priceperi si  deprinderi practice

-   intelegerea implicatiilor dezvoltarii tehnicii asupra mediului

-   clasele V-VIII - "Micul gospodar", "Maini indemanatice", "S.O.S. natura!"

    "Natura, prietena noastra", Educatie pentru mediu, Istoria transporturilor, Prietenul meu, calculatorul.

 

Finalitatile invatamantului gimnazial

 

 

-         Toti elevii sa dispuna de un standard de educatie corespunzator varstei, societatii democratice si valorilor morale.

-         Sa dispuna de capacitati de comunicare eficienta folosind limba romana, limbile straine insusite, limbajul informatic si artistic.

-         Sa puna in evidenta atitudini pozitive in raport cu mediul social si cel natural, trecutul istoric, sa dovedeasca spirit de solidaritate, toleranta, responsabilitate, sensibilitate umana.

-         Sa se poata autoevalua si sa exprime o optiune in vederea alegerii carierei in raport cu potentialul si aspiratiile proprii, cu cerintele comunitatii

 

 

OFERTA EXTRACURRICULARA

 

 

            Strategiile educationale folosite in activitatile extracurriculare inlesnesc un nivel inalt de implicare a elevilor, ceea ce reprezinta o contributie pozitiva la dezvoltarea lor personala.

            Activitatile se desfasoara dupa un plan unic, intocmit la nivel de scoala, care urmareste cultivarea la elevi a acelor valori si atitudini benefice pentru societate si integrarea lor in societate: sa se poarte civilizat, sa se raporteze unul la celalalt ca membri egali ai comunitatii, sa-si asume responsabilitati in ceea ce priveste colaborarea cu ceilalti colegi, sa se ghideze dupa un cod etic care are in vedere propriile lor drepturi precum si drepturile celorlalti .

            Organizam activitati pe cercuri tematice, vizite la muzee, vizionari de spectacole, excursii, programe artistice, festivitati dedicate unor zile importante (24 Ianuarie, 1 Decembrie, 1 Martie, 8 Martie, 1 Iunie, etc.), competitii si intreceri sportive, concursuri pe diferite teme (cultura generala, istorie, literatura, geografie, educatie rutiera, educatie sanitara, protectie civila etc.), precum si concursuri de creatie.

            Avem elevi cu talente deosebite (matematica, poezie, muzica, sport) laureati ai concursurilor scolare, care activeaza in cadrul scolii in cercuri la Palatul Copiilor sau cluburi sportive .

 

          In vederea sustinerii  evaluarii nationale, scoala noastra va creeaza urmatoarele facilitati :

 

-         meditatii si consultatii la toate disciplinele de examen;

-         punerea la dispozitia elevilor a ghidurilor cu subiecte, aparute la nivel local si national;

-         informarea parintilor asupra rezultatelor obtinute la simulari;

-         prezentarea ofertelor educationale ale liceelor ;

-         Orientare scolara si profesionala prin cabinetul de consiliere si orientare scolara;

-         lectorate cu parintii, sedinte;

-         informarea la timp asupra Metodologiei de organizare a evaluarii nationale si admiterii in liceu;

-         o buna colaborare cu conducerile liceelor din zona .

 

 

Nota : Pentru informatii suplimentare va puteti adresa la secretariatul scolii, zilnic, intre orele 8,00 – 19,00 sau la telefon, (0351)412050.

 

 

                                     

 

                                         VA ASTEPTAM !