BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 32

    “ALEXANDRU MACEDONSKI”

   CRAIOVA

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROIECT  DE  DEZVOLTARE

INSTITUŢIONALĂ

2008 - 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR,

         Prof. Mirela Sdreală

 

 

 

                                                   DIRECTOR ADJUNCT,

                                                       Prof. Camelia Ghidoveanu

 

 

 

CONTEXT LEGISLATIV

 

           Proiectul de dezvoltare instituţională a fost conceput având la bază:

·        Legea Învăţământului nr. 84/1995 modificată şi completată;

·        Statutul Personalului Didactic – Legea Nr. 128/1997modificată şi completată;

·        Planul Cadru pentru învăţământul primar şi gimnazial în conformitate cu Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale nr. 4150;

·        Legea privind asigurarea calităţii în educaţie;

·        Modelul Renaşterii României prin educaţie;

·        Programul de dezvoltare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

·        Managementul educaţional pentru instituţiile de învăţământ preuniversitar;

·        Hotărâri de Guvern, Ordine de Ministru, precum şi alte acte normative ce reglementează activitatea în învăţământul preuniversitar de stat;

·        Buletine informative ale proiectelor de reformă a învăţământului preuniversitar-Iosifescu, Ş. (2000)

·        Strategia Dezvoltarii Învăţământului Preuniversitar în perioada 2008-2015;

·        Programul de Guvernare 2009-2012

 

PREZENTAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

 

Unitatea şcolară:           Şcoala cu Clasele I-VIII Nr. 32  “Al.Macedonski”

Adresa unităţii:              Str. Castanilor Nr. 4, Craiova

Localizarea geografică: în partea de vest a municipiului Craiova, cartierul Craioviţa                                      Nouă

 

Trăsături caracteristice:   

 

Populaţia şcolară:

  

          În anul şcolar 2008-2009 au fost înmatriculaţi un număr de 1021 elevi, ce sunt repartizaţi  în 39 de clase.

          Perspectiva următorilor 3 ani şcolari este de menţinere a  efectivelor de elevi, chiar în uşoară creştere (aproximativ 1080 de elevi); la fel şi numărul de clase (39 -40 de clase).

          Mediul de provenienţă al elevilor: urban.

 

Personalul şcolii

 

Pentru acest an şcolar încadrarea cu personal se prezintă astfel:

v    Personal didactic:              58 de posturi din care: - titulari:            56,28 posturi

                            - suplinitori:        1,72 posturi

v    Personal didactic auxiliar:    6 posturi

v    Personal nedidactic:             9 posturi 

 

Calitatea personalului didactic:

 

          Încadrarea cu personal didactic în unitatea de învăţământ este una de excepţie, deoarece beneficiază de un corp profesoral deosebit. Nu există nici un cadru didactic necalificat, iar din cei existenţi majoritatea au gradul didactic I :

 

v    gradul didactic I:             63,50%                          

v    gradul didactic II:            14,30%

v    gradul definitiv:                20,63%

v    debutanţi:                          1,58%

 

          Rezultatele remarcabile obţinute de Şcoala Nr. 32 de-a lungul timpului au fost posibile datorită corpului profesoral de excepţie de care a beneficiat. Toate cadrele didactice care şi-au desfăşurat activitatea în această instituţie au fost calificate pe domeniile de predare, neînregistrându-se cazuri în care diverse discipline să fie predate de personal didactic necalificat.

          Trebuie să recunoaştem că nu numai calificarea a fost factorul determinant în obţinerea rezultatelor deosebite, ci şi performanţele cadrelor didactice care sunt recunoscute la nivelul judeţului şi al municipiului pentru performanţele profesionale individuale.  Majoritatea cadrelor didactice s-au implicat în toate activităţile organizate atât de ISJ cât şi de CCD. Rezultatele cele mai grăitoare s-au regăsit la sfârşitul fiecărui ciclu de învăţământ (clasa a IV-a şi a VIII-a). Elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a au obţinut rezultate bune la tezele cu subiect unic. De asemenea rezultatele la concursurile şi olimpiadele şcolare au situat şcoala, deci şi cadrele didactice, pe locuri fruntaşe la nivelul judeţului.

          În anul şcolar 2007-2008 un număr mare de cadre didactice s-a înscris şi a parcurs diverse cursuri de perfecţionare pe domenii de interes organizate de ISJ şi CCD. Putem să amintim cursurile de: Consiliere şi orientare şcolară, Euroteacher, Educaţia copilului fără violenţă. Disciplina pozitivă, A doua şansă - abordare metodică, Educaţie pentru democraţie europeană, Managementul calităţii în educaţie, cursuri de formatori.

          Un număr de 14 cadre didactice sunt înscrise pentru continuarea studiilor (cursuri universitare, cursuri de masterat).

 

Indicatori de evaluare a performanţei şcolare – cantitativ şi calitativ

 

          Este cunoscut faptul că ierarhizarea unităţilor de învăţământ se face în primul rând în funcţie de rezultatele absolvenţilor săi şi abia apoi după performanţele personale ale cadrelor didactice. Cu aceeaşi mândrie putem spune că elevii noştri ne reprezintă cu cinste şi acest fapt s-a demonstrat la examenul de admitere, unde procentul de promovabilitate a fost 100%. Nu numai faptul că au promovat examenul de admitere este îmbucurător, ci şi faptul că, prin mediile lor, elevii noştri au ocupat locuri fruntaşe în ierarhizarea la nivelul judeţului, fiind admişi cu precădere la Colegiile Naţionale pe diverse domenii de specializare şi la licee de prestigiu.

          Elevii celorlalte clase dovedesc interes deosebit pentru pregătirea lor, lucru reprezentat în rezultatele obţinute la sfârşitul fiecărui an şcolar. Astfel putem spune că peste 65% dintre elevi au obţinut rezultate foarte bune, iar 35% rezultate bune şi cu perspectivă de îmbunătăţire continuă.

 

ü     Rezultate şcolare: - elevi cu rezultate foarte bune:     61,22% (medii între 9-10)

o       - elevi cu rezultate bune:   32,67% (medii între 7-8,99)

o       - elevi cu rezultate slabe:  6,11% (medii între 5-6,99)

ü     Procent de promovabilitate la tezele cu subiect unic: clasa a VIII-a

·        Semestrul I                                                 

     -   lb. română: 98,42%

-         matematică: 92,12%

-         istorie/geografie:99,21%

·        Semestrul al II-lea

-         lb. română: 90,55%

-         matematică: 98,42%

-         istorie/geografie: 100%

ü     Ponderea elevilor cu rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare: 14,03%

ü     Procentul elevilor care trec la un nivel superior de învăţământ:        100%

cu următoarele medii de admitere:  - 9-10: 23,62%

     - 8-9:   39,37%

     - 7-8:   27,55%

               - 6-7:     8,66%

     - 5-6:     0,78%

ü     Procentul notelor scăzute la purtare:    1,55%

ü     Procentul de absenteism:  1,33%

ü     Rata abandonului şcolar: 0,28%

ü     Majoritatea elevilor şi cadrelor didactice este implicată în activităţi sociale şi     culturale.

ü     Şcoala are disponibilitate pentru o bună colaborare cu familiile elevilor.

ü     Solicitările de transfer au avut ca motiv schimbarea domiciliului, opţiunea          pentru  un profil vocaţional sau migrarea părinţilor în alte ţări. Putem vorbi însă de o echilibrare a efectivelor şcolare, întrucât dacă în anul şcolar 2007/2008 am avut un număr de 42 de cereri de transfer către alte unităţi şcolare, alte 40 de cereri au fost în sensul transferării unor elevi  la şcoala noastră (27 de la alte şcoli din municipiu, 9 de la şcoli din mediul rural, 4 reveniţi în ţară).  

ü     Posturile didactice au fost întotdeauna ocupate în procent de 100% cu personal calificat.

ü     Rata mişcării personalului didactic:      8%

 

 

Resurse materiale ale unităţii şcolare:

 

          Şcoala Nr. 32 “Alexandru Macedonski” Craiova îşi desfăşoară activitatea într-un spaţiu propriu aflat în str. Castanilor , nr. 4.

          Activitatea didactică se desfăşoară în 23 de săli de clasă, din care câteva sunt specializate pe diverse domenii de interes. La acestea se adaugă cele patru laboratoare (fizică, biologie, chimie, informatică conectat la Internet) precum şi două cabinete (consiliere psihopedagogică şi logopedie).

          Şcoala noastră este dotată cu o bibliotecă amenajată corespunzător. Ea funcţionează într-un spaţiu propriu, cu mobilier adecvat şi are în dotare 14 260 de volume şi un număr de aproximativ 930 de cititori.

Cabinetul medical funcţionează într-un spaţiu propriu, utilat cu toate necesităţile şi are încadraţi doi medici şi un asistent medical, care să asigure servicii medicale de bună calitate.

Unitatea noastră şcolară dispune de o sală de sport modernă, cu o suprafaţă de 1101 mp şi de 2 săli de sport amenajate în 2 săli de clasă şi specializate în gimnastică recuperatorie.

Spaţiile sanitare au fost în întregime reabilitate.

 

Calitatea managementului şcolar

          Activitatea managerială a avut ca obiectiv principal ridicarea standardului unităţii de învăţământ şi obţinerea  performanţelor  şcolare.    Pentru realizarea acestor deziderate s-a avut în vedere implicarea întregii echipe manageriale, astfel încât activitatea de conducere să fie cât mai eficientă şi abordată ştiinţific în toate dimensiunile sale. Este ştiut faptul că lucrul în echipă oferă posibilitatea obţinerii performanţei şi că echipa este cea care, unită fiind, poate constitui modelul de urmat pentru toate celelalte colective.

          Permanent au fost urmărite, parcurse şi studiate toate documentele ce au făcut referire la cadrul legislativ , administrativ şi educaţional.

          Preocupările echipei şi ale managerilor au vizat în mod deosebit activităţile de parteneriat cu ONG-uri şi reprezentanţi ai comunitatii locale, deoarece aceştia vor fi viitorii beneficiari ai serviciilor de educaţie oferite de instituţia de învăţământ.

          A fost implicată majoritatea cadrelor didactice, oferindu-le astfel posibilitatea să se afirme şi să se implice nu numai în activitatea de îndrumare şi dezvoltare a elevilor ca personalităţi.

          Realizarea obiectivelor propuse se materializează în performanţele obţinute în activitatea educativă şcolară şi extraşcolară.

          Părinţii consideră chiar un privilegiu pentru copiii lor faptul că pot fi instruiţi de un corp profesoral de înaltă ţinută profesională şi de faptul că sunt formaţi astfel încât să facă faţă cerinţelor unei societăţi competitive.

          Având în vedere situarea geografică a şcolii într-o zonă eterogenă din punct de vedere social, un procent semnificativ al familiilor prezintă un venit sub venitul minim pe economie. Elevii proveniţi din aceste familii vor constitui un grup ţintă în elaborarea şi aplicarea unor programe educative, ce vor avea ca scop integrarea acestora în colectivitate, astfel încât să nu se simtă marginalizaţi, neglijaţi.

 

VIZIUNEA

 

Şcoala Nr. 32 “Alexandru Macedonski” este una dintre şcolile reprezentative ale   învăţămantului doljean, care  continuă o istorie începută în 1975 şi clădită pe munca şi idealurile mai multor generaţii de dascăli şi elevi .

În acest sens, oferim o educaţie atotcuprinzătoare  tuturor celor care o solicită fără nicio discriminare. Pentru noi fiecare elev reprezintă o personalitate în devenire a cărei evoluţie o dezvoltăm, apoi o monitorizăm şi după absolvire. În acest sens, politica noastră şcolară se sprijină pe un parteneriat real în educaţie cu părinţii şi comunitatea locală.

Putem să afirmăm cu mândrie că deviza şcolii noastre a fost şi va rămâne “Tradiţie şi calitate!”

 

MISIUNEA

 

În instituţia noastră elevul este considerat  partener în actul educaţional, urmărindu-se dezvoltarea psiho-socială intelectuală armonioasă a acestuia.

Principalul obiectiv este formarea culturii generale la elevi şi pregătirea acestora în vederea accederii într-o treaptă superioară de învăţământ. Oferim tuturor tinerilor şanse egale în educaţie şi îi ajutăm nu numai la însuşirea noţiunilor, ci şi la sintetizarea, conexiunea şi aplicarea acestora. Aici este locul în care grija faţă de fiecare persoană în parte şi încrederea sunt mai presus de prejudecăţi. Milităm pentru ca elevii noştri să cunoască şi să aprecieze valori precum responsabilitatea, corectitudinea şi toleranţa.

Considerăm că fiecare elev are propriile particularităţi, este o individualitate aparte şi din această perspectivă desfăşurăm activităţi care să contribuie la formarea personalităţii; fiecare elev trebuie să-şi dezvolte calităţile, astfel încât să aibă idealuri şi să fie capabil să-şi construiască un drum în viaţă.

 

ECHIPA DE PROIECT

 

          Proiectul de dezvoltare instituţională reprezintă produsul gândirii şi muncii unei echipe, fiecare membru al acesteia contribuind la elaborarea strategiilor şi politicilor de dezvoltare instituţională în perioada 2008-2012.

 

Componenţa echipei:

 

Profesor Sdreală Mirela – directorul unităţii de învăţământ

          Membrii  echipei:

Profesor Ghidoveanu Camelia –director adjunct

Profesor  Muntean Gabriel – coordonator de programe şi proiecte educative

Învăţător Mladin Aneta – responsabil comisie metodică clasa a III-a

Institutor Ozun Nicoleta – responsabil comisie metodică clasa I

Profesor Popescu Gheorghe – responsabil comisie metodică matematică-informatică

Profesor  Musceleanu Floriniţa – responsabil comisie metodică „Om şi societate”

Profesor Petecel Mariana – responsabil comisie diriginţi clasele VII-VIII

Vîlcu Crina – responsabil Comitetul de Părinţi

Cîrpici Carmen - reprezentantul primarului municipiului Craiova

Vasile Marian - reprezentantul Consiliului Local Craiova            

 

ŢINTE  STRATEGICE

 

          Pentru perioada 2008-2012 s-au stabilit următoarele ţinte strategice:

                   1. Modernizarea bazei materiale a şcolii

                   2. Perfecţionarea personalului unităţii şcolare

                   3. Dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea

          Acestea vor fi transformate în programe şi activităţi concrete, ce vor avea ca orizont de timp maxim un an.

 

MOTIVAREA STABILIRII ŢINTELOR STRATEGICE

 

           Analiza SWOT – Modernizarea bazei materiale a şcolii

 

Puncte tari

Puncte slabe

·        număr mare de săli de clasă

·        existenţa unei săli de sport inaugurată la începutul anului şcolar 2007/2008 cu o suprafaţă de 1101 mp

·        laboratoare moderne de biologie, fizică, informatică

·        cabinete moderne de logopedie şi consiliere psihopedagogică

·        săli specializate (lb. română, religie, muzică)

·        existenţa a două săli de sport amenajate în două săli de clasă, specializate pentru gimnastică recuperatorie

·        tradiţie în ceea ce priveşte şcoala de calitate

·        menţinerea unor efective mari de elevi care plasează şcoala pe locul al doilea la nivelul municipiului

·        o bibliotecă cu un fond de carte de peste 14 000 de volume

·        cabinet medical ce-şi desfăşoară activitatea într-un spaţiu propriu amenajat corespunzător

·        spaţii sanitare recent reabilitate

·        un număr din ce în ce mai mare de elevi supraponderali şi cu diferite probleme de sănătate

·        dotare necorespunzătoare a unor laboratoare (chimie)

·        mobilier neergonomic

·        bază sportivă în aer liber necorespunzătoare

·        uzură avansată a clădirii (hidroizolaţie, tocărie, reţea termoficare, termoizolaţie, refacere pardoseli)

Oportunităţi

Ameninţări

o       dorinţa politică de retehnologizare a învăţământului şi compatibilizarea acestuia cu repere europene.

o       disponibilitatea autorităţilor naţionale şi locale în sprijinirea şcolilor

o       disponibilitatea unor părinţi de a sprijini şcoala (donaţii, sponsorizări)

o       legislaţia în schimbare

o       procedurile greoaie de realizare a achiziţiilor

o       regiune slab dezvoltată din punct de vedere economic

 

 

Analiza SWOT – Perfecţionarea cadrelor didactice

 

Puncte tari

Puncte slabe

·        cadre didactice calificate

·        cadre didactice cu definitivat, gradul didactic II şi gradul didactic I în procent de 98,43%

·        existenţa unui echilibru între cadrele didactice tinere şi cele cu vechime în învăţământ

·        profesionalismul cadrelor didactice, disponibilitatea acestora în efectuarea unor sarcini suplimentare, atitudinea pozitivă faţă de cerinţele şcolii şi ale comunităţii

·        tradiţie în ceea ce priveşte şcoala de calitate (procente mari de promovabilitate la tezele cu subiect unic, procente mari de promovabilitate atât la învăţământul primar cât şi la cel gimnazial, număr mare de premii la olimpiade şi concursuri şcolare)

·        preocuparea pentru autoperfecţionare şi perfecţionare continuă

·        rata mică a absenteismului şi a abandonului şcolar

·        menţinerea unor efective mari care plasează şcoala pe locul al doilea la nivelul municipiului

·        slaba implicare şi participare în proiecte internaţionale sau cu finanţare externă datorată lipsei de formare a cadrelor didactice în acest sens

·        metodologii de încadrare ce nu dau libertate şcolilor să păstreze un personal stabil şi profesionist

·        mentalitatea anacronică a unor cadre didactice

 

Oportunităţi

Ameninţări

o       dorinţa politică de retehnologizare a învăţământului şi compatibilizarea acestuia cu repere europene.

o       posibilităţi de perfecţionare (Universitate, C.C.D., I.S.J.)

o       disponibilitatea  majorităţii cadrelor didactice în ceea ce priveşte autoperfecţionarea şi perfecţionarea continuă

o       climatul din şcoală favorabil desfăşurării unui proces instructiv-educativ de calitate

o       relaţii interpersonale bazate pe comunicare, motivare, participare şi implicare

o       sentimentul apartenenţei la ceea ce este cunoscut sub denumirea generică de „Spirit 32” şi dorinţa menţinerii devizei şcolii „Tradiţie şi calitate!”

o       inerţia câtorva cadre didactice care nu sunt dispuse la eforturi în ceea ce priveşte perfecţionarea

o       gradul de insatisfacţie şi disconfort pecuniar al cadrelor didactice

 

 

Analiza SWOT – Dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea

 

Puncte tari

Puncte slabe

·        tradiţie în ceea ce priveşte şcoala de calitate

·        disponibilitatea cadrelor didactice în ceea ce priveşte colaborarea cu familiile elevilor

·        rata mică a absenteismului şi a abandonului şcolar şi menţinerea unor efective mari (peste 1000 de elevi)

 

·        nivelul de educaţie mediu şi submediu al familiilor elevilor

·        resursele economice minime ale unui număr mare de familii ale elevilor

·        bugetul tot mai redus de timp alocat de către părinţi copiilor

·        un procent din ce în ce mai mare de elevi proveniţi din familii monoparentale, dezorganizate, cu părinţi plecaţi în străinătate

Oportunităţi

Ameninţări

o       disponibilitatea autorităţilor naţionale şi locale în sprijinirea şcolilor

o       posibilitatea colaborării cu O.N.G.-uri, alte instituţii de învaţamânt, instituţii de cultură

o       dorinţa politică de retehnologizare a învăţământului şi compatibilizarea acestuia cu repere europene

o       regiune slab dezvoltată din punct de vedere economic

o       nivelul ridicat al ratei şomajului

o       veniturile modeste ale părinţilor care atrag după sine limitarea implicării acestora în viaţa şcolii

 

 

Analiza SWOT – Resurse financiare

 

Puncte tari

Puncte slabe

·        Finantarea de baza si finantarea complementara

·        Programul de guvernare

·        Administrator financiar competent

·        Absenta interesului unor firme in sponsorizarea scolii

 

Oportunităţi

Ameninţări

o       Buna colaborare cu autoriatatile locale

o       Existenta unor venituri extrabugetare

o       Neimplicarea in viata scolii a unor firme ce ar putea sprijini financiar activitatea scolii

 

OPŢIUNI STRATEGICE

 

          În vederea realizării ţintelor propuse s-au stabilit următoarele opţiuni strategice:

Ř     realizarea unor proiecte în vederea atragerii de fonduri;

Ř     colaborarea permanentă cu autorităţile locale în vederea unei finanţări corespunzătoare necesităţilor şi cerinţelor şcolii;

Ř     identificarea unor alte surse de finanţare (sponsorizări, donaţii);

Ř     realizarea unor lucrări de reabilitare a clădirii unităţii şcolare;

Ř     modernizarea laboratoarelor;

Ř     dotarea sălii de sport cu echipamente corespunzătoare;

Ř     reabilitarea bazei sportive în aer liber;

Ř     dezvoltarea în rândul cadrelor didactice a interesului pentru perfecţionarea în domeniul managementului de proiect;

Ř     crearea şi dezvoltarea echipelor de proiect;

Ř     îmbunătăţirea comunicării: acces la informaţie, sistem de raportare, depozitarea informaţiei, asigurarea feed-back-ului;

Ř     preocuparea permanentă privind promovarea imaginii şcolii;

Ř     realizarea de parteneriate cu alte şcoli, cu instituţii de cultură, cu autorităţile locale;

Ř     atragerea unui număr cât mai mare de părinţi în acţiuni de sprijinire a şcolii;

Ř     folosirea beneficiilor generate de conflicte.

 

TERMENE DE REALIZARE

 

          Strategia se va desfăşura pe o perioadă de 4 ani, începând cu anul 2008 şi finalizându-se în anul 2012, când ţintele vor fi realizate.

          Principalele etape în realizarea proiectului de dezvoltare instituţională sunt următoarele:

Ř     alcătuirea echipelor de lucru;

Ř     diseminarea informaţiei;

Ř     intensificarea relaţiilor de colaborare cu autorităţile locale;

Ř     participarea unui număr cât mai mare de cadre didactice la programe de perfecţionare privind managementul proiectelor;

Ř     colaborarea cu specialişti de la Universitate, C.C.D., I.Ş.J., C.J.A.P., precum şi din diferite domenii de activitate;

Ř     încheierea de parteneriate cu şcoli din judeţ, din ţară şi din străinătate, precum şi cu alte instituţii;

Ř     implicarea părinţilor în atragerea de sponsorizări, donaţii, în activităţile extracurriculare şi extraşcolare;

Ř     evidenţierea elevilor cu rezultate bune şi foarte bune la olimpiade şi concursuri şcolare;

Ř     promovarea imaginii şcolii în mass-media.

 

ANALIZAREA AVANTAJELOR OPŢIUNII

 

       Ţintele strategice au fost alese în strânsă legătură cu strategia naţională de descentralizare a învăţământului preuniversitar şi au menirea creării unui sistem de învăţământ organizat, administrat şi finanţat conform rigorilor europene în ceea ce priveşte asigurarea calităţii procesului instructiv-educativ, accesului liber, egal şi deplin al tuturor copiilor şi tinerilor la actul educaţional, adecvarea ofertei educaţionale la interesele şi nevoile beneficiarilor direcţi şi indirecţi.

       Calitatea educaţiei reprezintă o prioritate permanentă pentru tot personalul instituţiei noastre, fapt ce se regăseşte şi în deviza unităţii noastre şcolare: "Tradiţie şi calitate!".          Predarea şi învăţarea de calitate contribuie la dezvoltarea personală a elevilor, la bunăstarea societăţii şi la păstrarea şi ameliorarea mediului.

          Având în vedere specificul acestei şcoli, echipa managerială îşi propune prin acţiuni concrete, proiectate pe baza unor strategii adecvate, să devină folositoare comunităţii.

          Folosind calitatea şi eficienţa maximă în activitatea fiecărui angajat al şcolii, putem realiza şi dezvolta abilităţile necesare pentru rezolvarea situaţiilor sociale oferite de viaţă, putem să satisfacem curiozităţile elevilor, să le valorizăm şi valorificăm, astfel încât în viitor să fie pregătiţi, după posibilităţile lor, să se poată integra în societate, ocupând un loc de muncă, capabili să facă faţă unei economii de piaţă.

          Strategia aleasă de noi este realizabilă deoarece unele resurse (materiale, financiare, umane) există deja, altele sunt previzibile. De asemenea, prin strategia aleasă vom folosi mai eficient resursele disponibile. Toate acestea vor conduce la dezvoltarea unităţii noastre şcolare, la creştşrea calităţii educaţiei în şcoală, la lărgirea accesului la educaţie a tuturor copiilor, la sporirea prestigiului şcolii.

              

IMPLEMENTAREA STRATEGIEI  

 

Planurile operaţionale sunt elaborate pe termen scurt - maxim un an  şi reprezintă mijloacele prin care vor fi atinse ţintele strategice, respectând opţiunile strategice.

          La elaborarea acestora s-a avut în vedere dezvoltarea instituţiei prin proiectarea activităţilor care să contribuie la ridicarea standardelor educaţionale şi obţinerea performanţei şcolare pe toate domeniile de activitate. Se urmăreşte  nu numai accederea elevilor noştri în instituţia de învăţământ liceală, ci şi obţinerea unor locuri fruntaşe la concursurile şi olimpiadele şcolare pe diverse discipline. Planul nostru include propuneri de activităţi specifice echipei manageriale de la nivelul instituţiei, dar şi activităţi elaborate de echipele de lucru.